5 ok, amiért nem mozogsz!

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

Az újévi fogadalmak közül az egyik leggyakoribb, hogy mozogni fogok, elkezdek valamit sportolni, rendszeresen edzek, vagy legalább hetente 2 alkalommal megmozgatom magam.
Aztán legtöbbször addig jutunk, hogy veszünk egy futócipőt, vagy lemegyünk a konditerembe párszor. Hamar kifullad az elhatározás és gyorsan lekerül a napirendről a mozgás.
Azt tudja mindenki, hogy a mozgás szükséges, jótékony hatással van a szervezetre, csak valahogy nem jön össze. Nincs rá idő, majd holnap, most van fontosabb is.
1500 ügyfelünknél szerzett tapasztalataink alapján 5 fő okot találtunk, amiért a mozgás nem megy, amiért a nagy elhatározást nem követi tett.

1. Nincs energiám a mozgáshoz, fáradt és lusta vagyok – ugye hallottad már? Az igazság ezzel szemben az, hogy a test az energiákat arra fordítja, hogy emésszen, méregtelenítsen, regenerálja saját magát, igyekszik a dinamikus egyensúlyt helyre állítani, így a meglévő energiákat erre fordítja, és nem akar még mozogni is.

2. A test nem készült fel arra, hogy egyik pillanatról a másikra jelentősebb fizikai igénybevételnek legyen kitéve. Az izmok, ízületek egy bizonyos sablonos mozgáshoz vannak
hozzászokva (lépegetés, ülés, fekvés, számítógépen való dolgozás stb) és nem esik jól számára az ettől eltérő típusú mozgásforma, mert nincs rá felkészítve.

3. Hirtelen akarunk a semmihez képest sportolni – a korábbi mozgásszegény életmódot egyszerre akarjuk lecserélni sportolásra. Nincs fokozatosság benne, nem apró lépésekkel haladunk (pl séta, gyors séta, kocogás, intervallum futás stb), hanem hirtelen sportolni kezdenénk. A szervezet természetesen ezerrel tiltakozik ez ellen. Nem bírja a terhelést, fáj itt- ott, meghúzódik, kimerül, és oda a lelkesedés.

4. Fogalmunk sincs róla, hogy milyen típusú mozgások azok, amik a testünknek igazán jók. A mozgásformát úgy választjuk ki, hogy korábban mit csináltunk már, mi az, ami elsőre beugrik, szimpatikus, vagy amit barátaink csinálnak, vagy ami a legközelebb van lakóhelyünkhöz.
Persze az első lépés az, hogy megismerjük, mire is képes egy test. Mi a mozgáskészletünk és milyen tartományban tudjuk elvégezni. Hiába akarunk futni, ha a térdünk nincs felkészülve rá, vagy hiába akarunk súlyzózni, amikor a karunk felemelése is csak korlátozottan megy.

5. Helytelen céllal vágunk neki a mozgásnak - a cél, amit megjelölünk egyáltalán nem az, hogy a test jobb állapotba kerüljön, hanem olyan hamis célokat fogalmazunk meg, hogy majd ettől le fogok fogyni, ez majd ellensúlyozza a több süteményt, és ehhez hasonlóak. Aztán látva, hogy a fogyás nem indul be, a süteménytől változatlanul hízunk,kudarcként éljük meg a próbálkozást. Holott a cél első körben az lehetne, hogy a test legyen jobb állapotban, alakuljon ki az egészéges mozgáskészlet, növeljük meg egykicsit a mozgástartományt, tegyük alkalmassá a testet arra, hogy ezt követően elkezdjünk ténylegesen sportszerűen mozogni.

Ezért alkottuk meg a Testszerviz Mozgáskészlet tréninget, ami pont ezeket az okokat kezeli és vezeti be a résztvevőket a mozgás világába.
Ha tudod, hogy mozogni kell, de nem visz rá a lélek, akkor neked itt a helyed!
A tréninget követően képes leszel napi 10-15 perc egyszerű, otthon végezhető mozgással elindulni a mozgás útján. És a siker gyorsan jön, lelkes leszel és örökre megváltozik a mozgáshoz fűződő viszonyod.

Jelentkezz a Testszerviz Mozgáskészlet tréningre, vagy tudj meg többet róla itt!

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás