A brokkoli jótékony hatásai

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

Kevesen gondolnák, hogy a brokkoli milyen gazdag ásványi anyagokban és vitaminokban. A brokkolit mai formájában 300-400 éve ismert. Feltehetőleg Olaszországból terjedt el, napjainkban pedig nagy népszerűségnek örvend az USA-ban és Nyugat-Európában. Magyarországon csak az utóbbi 20 évben terjedt el. Szezonja novembertől márciusig tart.


Mit tartalmaz a brokkoli?

  • Tartalmaz A-, C-, E- vitamint, vasat, folsavat, kalciumot, foszfort, káliumot, glükozinolátokat, rostot és fehérjét.
  • Kiemelendő a benne lévő tokoferol (E-vitamin), niacin, pantoténsav, B1- és B2-vitamin is. A brokkoli kitűnő folsav- és ß-karotin-forrás.
  • Gazdag növényi flavonoidokban, indolokban és izotiocianátokban.
  • Nagy mennyiségben tartalmaz klorofillt.
  • A brokkoli jótékony hatásai
  • A brokkoliban található úgynevezett izoticianátoknak nevezett fitovegyületek gátolják a pajzsmirigy túlzott hormontermelését. Ennek a tulajdonságának köszönhetően segíthet a Basedow-kór (Autoimmun pajzsmirigy-túlműködési zavar) gyógyításában.
  • A magas antioxidáns hatású glutation tartalmánál fogva jótékonyan hat az ízületi gyulladásban szenvedőkre is.
  • Továbbá hatféle olyan vegyület található benne, amely csökkenti a vérnyomást.
  • Jótékonyan hat a vérre, növeli az energiát. Segít a vérszegénység és a fáradékonyság leküzdésében, jót tesz a szívnek és a vérkeringésnek.
  • Antioxidáns és rákmegelőző hatású. Kutatások bizonyítják, hogy a brokkolinak a többi káposztafélével együtt jelentős szerepe van a rákos megbetegedések kialakulását megakadályozó étrendben.
  • A Kalifornia Egyetem kutatóinak sikerült felfedezniük, hogyan fejti ki hatását a brokkoli egyik hasznos anyaga: a sulforaphan. Kutatásaink azt mutatják, hogy a brokkoliban jelen levő kémiai anyag egy egész sor antioxidáns védelmi vonalat képes működtetni, amivel kivédi az immunrendszernek az öregedéssel járó hanyatlását.

Brokkoli


Brokkoli a konyhában

Fogyaszthatjuk nyersen, párolva, sütve, főzve, töltve, hús mellé köretnek, levesnek, mártásnak. Mint minden zöldség, a brokkoli is veszít vitamin és ásványi anyag értékéből pároláskor és fagyasztáskor. Kuktafazékban készítve megóvhatjuk a bennlévő vitaminokat, és mélyhűtésre is alkalmas. Könnyű emészthetősége miatt érzékenyebb gyomrúak is nyugodtan fogyaszthatják.
Forrás:vitaminsziget.com

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás