Spirulina, az immunrendszert serkentő szupertáplálék!

                   TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!          


 

A Spirulina egy egysejtű növény, amely az édesvizeket kedveli.

Rendkívül gazdag fehérjékben, enzimekben, vitaminokban, ásványi anyagokban, növényi rostban, klorofillban és karotinoidokban. Tökéletes összetételű tápanyag a szervezet feladatainak elvégzéséhez. Tápanyag összetétele hatékonyabb, mint bármely más ételé, növényé vagy gabonáé.

A Spirulinát az emberiség már ősidők óta használja táplálékként, betegségmegelőzés, gyógyítás és szépségápolás céljából. Ez a csodálatos alga nem kevesebb mint 4000 nyomelemet és 2000 enzimet tartalmaz, megtalálható benne az A-, C-, E-vitamin, az összes B-vitamin, valamint nagy mennyiségben tartalmaz nukleinsavakat (RNS-DNS), klorofillt, brómot, vasat, mangánt, jódot, krómot, magnéziumot, kálciumot, rezet, nátriumot, foszfort, szelént és káliumot is. Mivel jelentős mennyiségű eszenciális aminosavat és a növényi táplálékokból teljes mértékben hiányzó B12-vitamint is tartalmazza, a vegetáriánusok ideális táplálékkiegészítője is lehet.

A Spirulinában lelhető létfontosságú aminosavak magasan felülmúlják a tejtermékekben és egyéb ételeinkben található mennyiséget, olyan összetételben, amely pontosan megfelel az emberi szervezet szükségleteinek. A spirulinának van a legmagasabb fehérje tartalma az összes természetes élelmiszerek között (100g spirulinában 60-70g fehérje van, ez háromszor több mint ugyanekkora mennyiségű disznóhúsban, kétszer több mint a marhahúsban és a halban és 50%-al több mint a szójababban). A spirulina sejtfalai nem tartalmaznak cellulózt. Ez könnyűvé teszi az emésztését és a felszívódását. Alultáplált gyerekek és idősek esetén hatékonyabb, mint a tejpor. Az omega-zsírsavakból pedig, a tengeri halakban található mennyiségnek a többszörösét tartalmazza.

Az utóbbi években a Spirulina igazi renaissance-át éli és egyre több ember építi be a napi diétájába vagy fogyasztja nagy előszeretettel táplálékkiegészítőként.

Miért fogyasszunk Spirulinát?

1. Támogatja a vérképzést. Magas vastartalma megelőzi és gyógyítja a vashiányos vérszegénységet.

2. Magas vitamin, ásványianyag, nyomelem, aminósav, klorofill, zsírsav, fitocianin és B Vitamin tartalma miatt, serkenti a sejtépítést, fokozza a regenerálódást, javítja a bőr és kötőszövetek rugalmasságát.

3. Magas mangán és antioxidáns tartalma miatt mérsékli az allergiás tüneteket, megelőzi a daganatok kialakulását, erősíti az immunrendszert, és lassítja az öregedési folyamatokat.

4. Tisztítja a beleket, helyreállítja a bélflórát diszbakteriózis esetén, nagy segítséget nyújtva azok számára akik krónikus bélbetegségben szenvednek.

5. Javítja a cukorbetegek egészségi állapotát. A spirulina magas fehérje tartalma egyenletesebb vércukor szintet eredményezhet, magas fehérje tartalma blokkolja a hipoglikémiás éhségérzetet.

6. Nagyon hatásos fogyókúrákban mivel salaktalanítja a szervezetet. Ha fogyni szeretnél, az étkezések előtt javasolt fogyasztanod belőle, mert a megfigyelések szerint a spirulina hozzájárul a testsúlycsökkenéshez is.

7. Csökkenti a vér koleszterinszintjét és azon belül is a káros hatású LDL-koleszterin koncentrációját, miközben növeli az érvédő HDL-koleszterin arányát.

8. Fikocianintartalma (kék színü pigmens) révén jótékonyan hat a csontvelő regenerációjára. Ez azért különösen jelentős, mert a fikocianin növényekben egyáltalán nem fordul elő.

9. A Spirulina védi a veséket és a májat. Segít megelőzni a máj elzsírosodását és csökkenti a nehézfémek és egyes gyógyszerek vesekárosító hatását.

10. A spirulina 5-ször annyi béta-karotint tartalmaz, mint a répa és 40-szer annyit, mint a spenót, de magas a gamma-linolénsav tartalma is, ami a szívbetegségek megelőzésében hatékony segítség.

11. Mivel fehérjetartalma közel háromszor akkora, mint a halnak és a hüvelyeseknek, hatszor akkora, mint a tojásnak, és hússzor akkora, mint a tejnek, ezért nagyon ajánlott sportolók számára mint izomnövelő és szálkásító étrendkiegészítő.

12. Baktérium- és vírusellenes tulajdonsága révén bizonyos bőrbetegségek (pl. pikkelysömör, herpesz, pattanások) ellen is hatékonyan alkalmazható, valamint képes gátolni az influenza vírus szaporodását.

13. Az idegi- és agykárosodás esetén a Spirulina képes elősegíteni a regenerálódást, ezért használják nagy sikerrel Alzheimer-, és Parkinson-kór kezelésénél is.
Forrás:nepgyogyaszat.com

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás