A mángold jótékony hatásai

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

Mángold: spenót és spárga egyben!

A cékla rokona, fehér céklának is nevezik

 Több ezer éve ismert kultúrnövény, Ázsia-szerte termesztették, majd onnan Kis-Ázsián keresztül a görögök és a rómaiak is átvették. 

Miért jó a mángold?

  • A mángold egyesíti magában többféle egészséges zöldségféle, például a spenót, a sárgarépa, a spárga értékes összetevőit: gazdag A- ,B1-, B2-, B6-, C-, E-, K-vitaminban, szerves savakban (alma-, citrom-, oxálsav), ásványi anyagokban, nyomelemekben, például folsavban, foszforban, kalciumban, káliumban, magnéziumban és vasban.
  • Könnyen emészthető, nagy mennyiségű pektint tartalmaz.
  • Antioxidáns tartalma segíthet a tüdő- és emésztőszervi daganatos betegségek megelőzésében, erősíti az immunrendszert, véd a szabadgyökök ellen. 
  • Csekély energia- és magas rosttartalma ideális fogyókúrás élelmiszerré teszi (6-7 százalék cukor van benne).
  • K-vitamin-tartalma a csontok erősítéséhez járul hozzá.
  • A benne lévő karotin a szem egészségét őrzi, és ausztráliai kutatások szerint csökkenti a bőrrák kialakulásának kockázatát.
  • Fogyasztása a tapasztalatok szerint előnyös a cukorbetegek számára, mert hozzájárul a vércukorszint szabályozásához.

Mángold

Leveléből a spenóthoz (parajhoz) hasonló főzelék főzhető, akár ugyanazon recept alapján, a leveleinek nyele pedig a spárgához vagy a rebarbarához hasonlóan készíthető el. Remekül ízesíthető fokhagymával, ami tovább fokozza étkezési értékeit.

Zsenge formájában az egész növényt zöldturmixokba is felhasználhatjuk.

Ismerd meg ezt a csodálatos növényt és fogyasszad, hogy támogassad vele a testedet!

 

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás