Az olajbogyó jótékony hatásai

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

Talán kevesek gondolnak az olajbogyóra mint gyümölcsre, hiszen főként sósan szoktuk fogyasztani, azonban mint termést mégis ide kell sorolnunk. Lehet zöld, lila, fekete színű, és létezik gömbölyű vagy hosszúkás változata is.

Az olajbogyót először Görögországban, valószínűleg Kréta szigetén termesztették kb. Kr. e. 3500-ban. Észak- Afrikába és Kis-Ázsiába a föníciai kereskedőkön keresztül jutott el. Az egyiptomi királysírokban is találtak belőle. A misszionáriusok elvitték az Újvilágba is. Először Kaliforniában vált ismertté, ahol kb. 200 éves példányok találhatóak az olajfákból, míg Európában nem ritka a 300-500 éves sem. Sőt! Izraelben, az Olajfák hegyén azt tartják, hogy az ott lévő olajfák már Jézus idejében is megvoltak, tehát több mint 2000 évesek. Mindezek ismeretében láthatjuk, hogy az olajfák igen hosszú életűek.

Miért fogyasszuk az olajbogyót?

Az olajbogyó, a benne lévő egyszerű zsírsavaknak, a jótékony koleszterinnek és a magas antioxidáns-tartalomnak köszönhető lassítja az öregedést, gyógyítja a reumát, a cukorbetegséget, és javítja az ellenálló képességet is. 
A-, D-, E-vitamin- és béta-karotin-tartalmának köszönhetően fontos antioxidáns-forrás. Nyugtató hatású anyagok is találhatók benne, melyek stressz esetén jó hatással lehetnek szervezetünkre. Jót tesz a májnak, a bélrendszernek és az izmoknak, megkönnyíti a szív munkáját.
Az olajbogyó héjában található maslin sav bizonyítottan képes beindítani vastagbélrák esetén a sejthalált a tumor sejtekben, de az emlőrák gyógyításában is ettől remélnek áttörést.

Az olajbogyó jótékony hatásai

Statisztikai adatok szerint a mediterrán országok lakói a legegészségesebbek a világon, és itt tovább is élnek az emberek. Az olajbogyó számukra olyan, mint egy életelixír. Szinte minden étkezéskor fogyasztanak belőle: vagy olajbogyó vagy olívaolaj formájában. 

Használjuk változatosan!

Az olajbogyó a mediterrán konyha elengedhetetlen alapanyaga. Nyersen és főzve is használhatjuk ételeinkhez ragukba, köretekhez, salátákhoz, de salátaöntetekhez is kiváló. 

Az olajbogyó kihagyhatatlan a görög salátából, de finom csak úgy magában csipegetve is. Töltött formája is igen kedvelt, találhatunk közöttük sajttal, például fetával vagy kéksajttal töltött olajbogyókat, de gyakoriak a jalapeno- vagy pritaminpaprikával, citrommal, naranccsal, fokhagymával, mandulával töltött változatok is. Szokás még húsokkal, különleges sonkákkal, szardellával és lazaccal is megtölteni.
Zöld változata kissé fanyarkásabb, lila és fekete változata édesebb ízű.
Forrás:hazipatika.com

Testszerviz a jobb közérzetért!
Válts te is életmódot velünk. :-)

Ha szeretnéd, jelentkezz egy ingyenes konzultációra itt!

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás