Lehet-e sportolni menstruáció alatt?

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE! 

     


 

Vannak az életben olyan dolgok, amiket csakis a hölgyek tapasztalhatnak meg. Ilyen a minden hónapban előjövő 'női gond', és ha ez elmarad, akkor a várandósság. Sok mindent olvasni arról, hogy ilyen helyzetekben mit ajánlott fogyasztani, mire kell oda figyelni, de a mozgás helyessége így is kérdéses sok nő számára. Olvasd el a cikket és választ kapsz arra, hogy ajánlott-e mozognod, ha menstruálsz, vagy gyermeket vársz.

Mi is az a menstruáció?

A menstruáció latin eredetű szó, menses szóból származik. Jelentése: hónap. Ezért is hívják sokan havi bajnak. Azonban ez nem egy betegség, hanem arra utal, hogy a szervezet jól működik. Általában már 12 éves kortól jelentkezhet a lányoknál az 1. mensi. Így volt ez nagymamáinknál és most is. Milyen folyamat zajlik végbe a női szervezetben ilyenkor?

Petefészkünk körülbelül 400000 petesejtet tartalmaz születésünktől fogva. Ezekből a sejtekből havonta 1-1 kilökődik, úgymond megér, és megtermékenyíthetővé válik. Ha nem él valaki nemi életet, nem termékenyül meg, akkor jön létre a menstruáció. Vér formában távozik a petesejt a szervezetből. Az első alkalomtól számítva 28 naponta jelenhet meg a vérzés, és 3-5 napig tarthat.
Előfordulhatnak betegségek, amik miatt nem szabályosak, főleg az első pár hónapban. Vagy külső okok lehetnek a sok stressz, a rendszertelen ételfogyasztás, súlyos testsúlycsökkenés, vagy akár a megerőltető testmozgás. Azonban ha megtermékenyül a nő, akkor a mensi elmarad...Ilyenkor jön a várt, vagy nem várt terhesség.

Mire van szüksége a szervezetnek menstruáció és terhesség alatt?

Úgy gondolom, mindenki tudja, hogy a folyadék fogyasztás mennyisége minden esetben nagyon fontos! Igyál minél több vizet, semmiképp ne cukros üdítőket. Személyfüggő, hogy ki hogy éli meg ezeket a napokat, vagy várandósság alatt a hónapokat, de mindenképp tudatosnak kell lenni.

Hogyan táplálkozz?

Fogyassz ásványi anyagokban gazdag ételeket, rengeteg vitamint. Ez lehet zöldség, gyümölcs, megfelelő hústermék. Kerüld a cukrot és a zsírt. Bár ezek hanyagolása nem csak ilyenkor ajánlott...

Mozgás a nőknél

Mint már említettem, a fájdalom és az érzékenység változó minden nőnél. Van akinek mellfeszüléssel, ingerlékenységgel telnek ezek az idők, van aki

különösebb változást nem tapasztal. Egy dolog azonban biztos. Ilyenkor sem maradhat el a mozgás! Lehetsz rendszeresen sportoló, vagy aki héba-hóba megmozdul, bizonyított tény, hogy menstruáció idején a mozgás enyhíti az alhasi görcsöket.

Miért is ne mehetnél le ugyanúgy a terembe, vagy akár futni valamerre, ha jól esik? Viszont arra nagyon figyelj, hogy ha szédülsz, elgyengülsz, kimerültnek érzed Magad, ne erőltesd az edzést, hanem állj le. És persze fogyassz folyamatosan vizet közben! Egy-két dolgot azonban vegyél figyelembe. Vannak olyan mozgásformák amik menstruáció alatt nem ajánlottak:
Ilyen például a jógának egyik gyakorlata, mikor fordított testhelyzetben vagy. Ilyenkor ezt hagyd ki és jöhetnek más pozitúrák.
Nem tiltott a súlyzó használata, de mérsékeld a nehézséget. Semmiképp ne erőltesd meg Magad!

Mellőzd a vízi sportokat a fertőzésveszély miatt. Menstruáció alatt könnyebben ellehet kapni fertőzést, ha vízbe merülünk, stb.
Mindegy hogy has fájós vagy-e, vagy nem, a sokszoros has prés ismétlést vedd ki a napi edzéstervedből, mert erősítheti a menzesz görcsöket.
Kerülj minden olyan sportfajtát, ami erős has gyakorlattal jár.

Mit ajánlok?

A kocogást. A mozgás mellett a friss levegő is jó hatással lesz Rád.
Várható, hogy romlik ilyenkor a teljesítmény, nem azt adod az edzésen, amit szeretnél, de ha elmúlik újra mindent szabad. Bele vághatsz teljes erővel. Nem sok idő ez a pár nap.

Forrás: vitalzone.hu

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás