A fehérjék új nézőpontból

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

A fehérjék mára bekerültek a rendkívül sokat vitatott tápanyag-csoportba. Abban persze mindenki egyetért, hogy a szervezetnek elegendő és jó minőségű fehérjét kell kapnia. A fehérjékből építi fel a test szinte valamennyi szervéz, a hajt, bőrt, körmöket, az izmokat, inakat, szalagokat és még vagy 10.000 különféle fehérje összetevőt.

 

2 féle fehérjeforrás van a természetben való előfordulás szerint. Növényi és állati eredetű.

Mind a kétféle forrásból lehetséges a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje bevitel.

Az állati eredetű esetén nincs vita, a húsok, tejtermékek, tojás, halak, tenger gyümölcsei mind ismert, közismert és sokak számára napi fehérjeforrások.

A növényi táplálkozás híve is megoldják a fehérje bevitelt. Hüvelyesek, szója, szeitan (glutén), spirulina, alga, és olyan növények, melyek jelentősebb mennyiségű fehérjét tartalmaznak, pl a fodroskel.

Mind a két forrás esetén a mennyiség és a minőség a kulcs.

Illetve az, hogy a szervezet hogyan bánik ezekkel. Érvek mind a két oldal mellett vannak, és természetesen ellenzők is akadnak szép számmal.

Az állati eredetűeknél a szervezet a halakat, tenger gyümölcseit, a tojást tudja a legjobban és legkönnyebben emészteni. Kiváló fehérje források, és nem okoznak túlzott terhelést a testben.

Ami jellemző még ezek esetében, hogy nem viszik fel az inzulin szintet.

A csirkemell például jelentős inzulinszint emelkedést okoz, így óvatosan kell bánni vele. A csirkemell rizzsel diéta ezért is nem megfelelő a testnek.

A vöröshúsok pedig 14-16 órán keresztül cammognak végig a testben, ennyi idő kell a teljes emésztésükhöz.

A növényi fehérjék sem mind hibátlanok. A szója, amit ma az élelmiszeripar használ fito-ösztrogénként működik, serkenti az ösztrogéntermelést. Nem csak a hölgyeknél, hanem az uraknál is.

A szeitan pedig glutén, ami a tapasztalatok és kutatások szerint a szervezet számára emészthetetlen összetett fehérje.

Ezek fényében könnyen előfordulhat, hogy a fehérje bevitelünk és azok bontása a szervezetet túlterheli, lehetséges, hogy a fehérje bevitelünk nem elégséges sem mennyiségben, sem minőségben.

Ezért nagyon fontos lehet a külső forrásból bevitt fehérje, különösen az esszenciális aminosavat tartalmazók.

(Az aminosav a fehérje építőköve, az esszenciális aminosavak pedig azok, melyeket a szervezet nem tud saját maga előállítani.)

Az esszenciális aminosavakra tmindenképpen jó minőségű fehérjéket tartalmazó ételként vagy táplálék-kiegészítőként van szükségünk. Ezek az aminosavak a következők: fenilalanin, izoleucin, leucin, lizin, metionin, treonin, triptofán és a valin.

A Vitalissimo webáruház új terméke az „Amino Primo”, ami 100% esszenciális aminosav étrend kiegészítő.

Ez a készítmény ideális arányban tartalmazza a felnőtt szervezet igényeinek megfelelő, az imént felsorolt nyolc fehérjeépítő aminosavat.

Ez a készítmény különösen fontos lehet sportolók, fogyókúrázók, vegán étrenden élők, idősek és krónikus betegek számára.




 

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás