Ne hízz meg a nyáron sem...

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


Mit együnk, mit ne együnk a nagy nyári melegben?

10+1 tipp

Minden bizonnyal a blogcikkünk olvasója is észrevette már magán, hogy mást kíván a zord téli időben, és mást nyáron, amikor túl meleg az idő.

Ez nem véletlen. Testünket más-más környezet veszi körül az évszakok változásával, még akkor is, ha bent a szobában a hideg időben is gondoskodunk a megfelelő melegről.

Így már nem csoda, hogy télen nagyobb az energiaszükségletünk, mint nyáron.

Ezenkívül nyáron egyre több érett gyümölcs kínálja magát. A gyümölcsszezon csúcsa az augusztus közepén induló kb. egy hónapos időszak. Nem véletlen, hogy ekkor szokott lenni a lekvárbefőzés ideje.

A nyári kánikulában kisebb az étvágyunk, kevesebbszer is eszünk, mint a hidegebb időben, havas hónapokban.

Nyáron a magas cukortartalmú gyümölcsökből sem jó, ha túlesszük magunkat, mert azok is gyorsan hasznosulva megelemelik a vérben levő cukor szintjét, ami könnyen vezethet súlygyarapodáshoz.

Ami nyáron kedvez még a súlyfelesleg kialakulásának, az a hosszú, még világos esti órák hűvössége, amikor gyakran van kedvünk egy baráti találkozóhoz, vagy szabadtéri partihoz, amikor jólesik egy kis sör vagy más ital is a késői étel mellé.

Éppen ezért a következő pontokban adjuk meg a javaslatunkat:

  • Ne hagyjunk ki főétkezést.
  • Kerüljük a nehezen emészthető ételeket.
  • Kerüljük vagy legalább csökkentsünk a köretként megszokott burgonyát vagy rizst, tésztákat, kenyeret. Ezzel jelentősen csökkenthetjük a gyors energiát adó, vércukorszint kiugrást okozó ételeket.
  • Ezek helyett a megszokott köretek helyet együnk sok vizet tartalmazó leveles salátát (fejes saláta, madársaláta stb.). Most igazán sokféle ilyen saláta kapható a piacokon, boltokban.
  • Készítsünk kovászos uborkát, de ehetünk nyersen is uborkát, új hagymát vagy más, idényzöldséget köretként húsokhoz, vagy csak úgy magában.
  • Csökkentsük vagy hagyjuk el az édességeket!
  • Ha mégis eszünk valami édeset vagy elnyalogatunk egy-egy fagyit, a következő étkezésünk legyen sok leveles saláta, és ekkor ne együnk más szénhidrátot.
  • Igyunk sok Zöldturmixot, ami az üdítőitalokhoz képest valódi felfrissülést hoz! Egy-egy turmix jól esik egy megterhelő vacsora helyett is.
  • Reggelire együnk sok fehérjét, leveles salátával vagy egy nagy pohár Zöldturmixszal. A turmixba tehetünk kollagén fehérjeport is!
  • Ha bármikor étvágyunk támad, akkor inkább készítsünk egy Zöldturmixot valamilyen fehérjeporral, mint édes- vagy sós nassolnivaló után nézzünk.
  • És természetesen igyunk sok tiszta vizet, ahogy ezt egy korábbi blogcikkünkben már részletesen kifejtettük! A szomjoltó vizet nem helyettesítik az „üdítők” vagy az alkoholos italok.

Szép nyáridőt, jó nyaralást és jóleső felüdülést kívánunk minden kedves olvasónknak!

 

Böngéssz kedvedre a Testszerviz Prémium Webáruházban!

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás