Az orvos mondja 6. - Zöld utat a Zöldeknek!

Zöld utat a Zöldeknek...

Azt szinte már mindenki tudja, hogy a zöldségek egészségesek, de hogy a zöld színűek különösen fontosak és jótékonyak, azt is érdemes megjegyezni, sőt, ha lehet, akkor ezeket minden nap fogyasztani.

A zöld színű zöldségeink jótékony hatásukat a klorofillnek köszönhetik, ami ugyan nem vitamin, de egy nagyon fontos növényi pigmentanyag. Ez a zöld festékanyag ugyanis az, ami a napfénynek köszönheti létét, és szuper antioxidáns, vagyis fiatalít, méregtelenít, vagyis segít eltávolítani a szennyeződéseket és méreganyagokat a szervezetből, élénkít, serkent, felpörget, immunerősítő, mivel támogatja a fertőzésekkel szembeni ellenállóképességet, segíti a szervezetben a sejtépítést, regenerálást, javítja a bélflórát, és csökkenti, szabályozza a vér koleszterinszintjét, valamint gátolhatja a rákkeltő anyagok aktivitását.

A zöld színű ételeink emellett tele vannak magnéziummal, ami a kalcium mellett erősíti a csontokat is, amire elsősorban a nőknek érdemes odafigyelniük, a gyakori csontritkulás megelőzhető rendszeres és megfelelő magnéziumbevitellel, és ebben a zöldek is fontos szerepet kaphatnak. A magnézium segíti a D-vitamin hatásának kifejtését is, ami fontos az ételeinkben levő kalcium beépüléséhez.

A magnézium még nagyon fontos az idegrendszer számára is, amivel növeli a stressztűrő képességünket.

Zöld színű zöldségek és leveles saláták, mint a rukkola, madársaláta, spenót, sóska, fejes saláta, endívia, fodros kel, brokkoli, kelkáposzta, kelbimbó, karalábé, káposzta, uborka, póréhagyma, újhagyma, és ide sorolható még a spirulina is.

Ha nem tudod megoldani máshogy, akkor ajánlom neked a Testszerviz vidd magaddal Zöldturmixport! 2 dl vízben elkeverni egy púpos teáskanál port!

Üdvözlettel és baráti öleléssel,

dr. Suba Réka, belgyógyász

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás