10 figyelmeztető jel arra, ha nagyon kevés vizet iszol!

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

Ne várd meg a tünetek megjelenését!

Az emberi test túlnyomó része víz. A szervezetünket felépítő sejtek jelentős mennyiségű vizet tartalmaznak, egyes sejttípusok többet, míg mások kevesebbet. A vesék és az izmok 73% -a víz, agyunk 76% -a víz, míg a tüdő és a vér 90% és 83% víz.

Ezért alapvető fontosságú, hogy elegendő mennyiségű vizet fogyasszunk naponta. Az ideális mennyiség normál viszonyok közt a férfiak számára minimum 3 liter, a nők számára 2 és fél liter.

Ha szervezetedben nem megfelelő mennyiségű a víz, az alábbi tünetekkel találkozhatsz:

Alacsony vizeletmennyiség

Az a normális, ha naponta hat-hét alkalommal látogatjuk meg a WC-t. Ha nem iszol elég vizet, az veszélyes, mert mérgező anyagok halmozódnak fel a szervezetben.

Sötét színű vizelet

Ha nem iszol elegendő mennyiségű vizet, a vizeleted sötét színű lehet. Az elfogadható a világossárga színű vizelet. Ha sötét a vizeleted, az azt jelenti, hogy a vesék nem tudják megfelelő mértékben eltávolítani a méreganyagot a szervezetedből. 

Fokozott székrekedés kockázatát

Ha  nem iszol elegendő mennyiségű vizet naponta, azzal növeled a székrekedés kockázatát. Ezáltal a salakanyagokból újra nem kívánatos vegyületek szívódhatnak fel, melyek a véráramba kerülve újabb kihívást jelentenek a vesék számára  Víz szükséges ahhoz, hogy megemésszed az ételt, és támogasd az emésztőrendszered.

Fokozott éhségérzetet

Ha elegendő mennyiségű vizet iszol naponta, az csökkenteni a vágyat, az evés után. Ám ha nem iszol eleget, akkor az agyad azt az információt kapja, hogy éhes vagy, és muszáj enned. Így növeled az elhízás kockázatát. Ha megfigyeljük, észrevehető, hogy ha szomjasak vagyunk sokszor ivás helyett eszünk.

Fokozott bőr kiszáradás

Ha nem fogyasztasz elegendő mennyiségű vizet, a bőröd kiszárad és ráncosodik. Igyál elegendő mennyiségű vizet, hogy ezt elkerüld.

Immunrendszerünk

Ha nem fogyasztasz elegendő mennyiségű vizet, az növeli a káros anyag felhalmozódást a szervezetben, amelyek bejutnak a véráramba, és veszélyeztetik az immunrendszert. A szervezeted nem lesz képes harcolni a fertőzések ellen, és megnő az esélye a gyakori lebetegedésnek.

Erős fejfájás

Mint korábban említettük az agy 76% vizet tartalmaz. Ha nem iszol elegendő mennyiségű vizet naponta elképzelhető, hogy erős fejfájás gyötör.

Fokozott szomjúság

Ha megfelelő időközönként megfelelő mennyiségű vizet iszol, akkor elkerülhető a fokozott szomjúságérzet.

Fáradtság

Ha úgy gondolod, hogy a kávéval elérheted, hogy elkerüld a fáradtságot akkor tévedsz. Ha csak kávéval próbálod frissen tartani magad, attól kiszáradhat a tested, és az izmaid nem jutnak elegendő oxigénhez. Ennek az eredménye a fáradtság és kimerültség. Megfigyelhető, hogy a test víztartalmának néhány százalékos csökkenése már jelentős mértékben visszaveti a sportteljesítményt.

Fokozott ízületi fájdalmak

A víz szolgál az ízületi kenőanyagok (szinoviális folyadék) számára elengedhetetlen alapanyagként. Ha nem iszol elég vizet, a porcfelszínek súrlódása fokozódik, és ízületi fájdalom alakulhat ki ki. Tehát igyál sok vizet, hogy elkerüld az ilyen fájdalmakat.

Forrás: www.zoldujsag.hu


 

Kulcs a tápanyagokhoz című könyv képessé tesz arra, hogy eldöntsd egy ételről, hogy mennyire lesz előnyös számodra és mennyire nem.

A könyv napi használatával olyan szakértő lehetsz, aki képes „röntgen szemekkel” átvilágítani a feltálalt ételeket.

Tudd meg, hogy mi a különbség az igazán tápláló és az „üres kalória” étel között.

Vásárolj be úgy, hogy az étrended megváltoztatása valóban javítsa az életminőségedet.

BŐVEBB INFORMÁCIÓKÉRT KATTINTS IDE!

Kulcs a tápanyagokhoz

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás