Az ősz kedvence: A sütőtök!

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

A sütőtök nevével ellentétben nemcsak sütni jó.

Különféle leveseket, köreteket és desszerteket is készíthetünk ebből a vitaminokban gazdag zöldségből, amely a főzőtök, laskatök, cukkini, patisszon, görögdinnye és az uborka rokona. Kevés szénhidrát van benne, mivel a 90 százaléka víz, és a húsán és magján kívül még a virága is ehető, ami sülve különleges csemege.

A legismertebb hazai változatai a nagydobosi, a kiszombori és az óvári sütőtök.

A sütőtökben sok a kalcium, cink, mangán, réz, vas, foszfor, és van benne még C-vitamin, karotin (amiből a szervezetünk A-vitamint állít elő), illetve a különböző B-vitaminok: biotin, niacin, pantoténsav, B1, B2, B6 vitamin és folsav.

Rendszeres fogyasztása szebbé teszi bőrünket, a rosttartalma miatt a népi gyógyászatban béltisztítóként használták. Így jótékony hatással van az emésztési problémákra, támogatja a máj és az immunrendszer működését. Erre az őszi-téli hónapokban különösen nagy szükségünk van.

A sütőtök húsán kívül a magja is hasznos, azt se dobjuk ki.

Szuper sütőtök receptek várnak rád itt!

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás