Fogyaszt, amit fogyaszt?

TOVÁBB AZ ÖSSZES BLOGBEJEGYZÉSRE!


 

Mennyi csodás szer, mennyi ajánlott élelmiszer, mennyi remek ötlet, recept, hogy mit együnk, mi az, ami majd megoldja a súlyproblémáinkat.

Aztán próbálkozunk és sok esetben nem sikerül.

A kérdés, mint a címben is: Fogyaszt, amit fogyaszt?

Mielőtt valamit megennénk, bevennénk, vagy megvennénk van pár alapvető tudnivaló.

Ezek nem bonyolult dolgok, ugyanakkor sokat segítenek a helyes élelmiszerek kiválasztásában és beszerzésében.

Néhány tipp, hogy azonnal tudj egyszerű eszközökkel segíteni a fogyáson.

1. A gyümölcslevek rostok nélkül tele vannak cukorral és pont a rostok azok, amik lassítanák a cukrok felszívódását. Inkább turmixold le őket és úgy igyad!

2. Az édesítőszerek valóban jobbak lehetnek, mint a finomított cukor, azonban mértéktelen fogyasztásuk könnyen a fogyás gátjává válhatnak. A méz például komoly vércukorszint emelkedést okoz, így mértékkel kéretik fogyasztani.

3. Az esti étkezéskor elfogyasztott nagy mennyiségű fehérje szintén felviszi a vércukorszintet, komoly munkára ösztönzi a testet, így a fogyást könnyen gátolhatja.

4. A teljes kiőrlésű gabonából készült búza, rozs, tönkölybúza kenyér alapvetően úgy működik, mint fehérlisztes társaik. Igaz, hogy több benne a rostanyag, ugyanakkor ez nem közömbösíti a vércukorszint emelkedését, megakadályozza a fogyást.

5. Az edzés, a sok mozgás önmagában nem fogyaszt, ha nem társul hozzá megfelelő táplálkozás. A vérkeringést javítja, az oxigénfelvételt is, erősebbek és nagyobban lesznek az izmok, jótékony hatása nagyon fontos. Ugyanakkor nem ellensúlyozza a helytelen táplálkozást. Nem igaz az, hogy „megeszem, és majd lemozgom”. A mozgásnak nagy szerepe van a helyes életmódban, de nem arra való, hogy a hamburgert, süteményeket, csokoládét, cukros üdítőket cserébe korlátlanul fogyaszthassuk.

6. Azok az élelmiszerek, amik ízfokozót tartalmaznak, nem jók a szervezetnek. Itt most az E621-ről a nátrium-glutamátról van szó. Sokkal ízesebbnek tűnik az étel, állandó sóvárgást okoz, a szervezetben vizet köt le. Érdemes megnézni a címkéket. Egyre több terméket reklámoznak azzal, hogy ízfokozó mentes. És ez jó!

Ha a fenti pár dologra odafigyelsz, mértéket tartasz, biztos lehetsz benne, hogy nyugodtan fogyaszthatod azt, ami tényleg fogyaszt!

További tippek, adatok, segítség a Kulcs a tápanyagokhoz című Testszerviz könyvben!

Kulcs a tápanyagokhoz

Kép forrása: www.freepik.com

Jelentkezz egy ingyenes
konzultációs beszélgetésre!

Leginkább azért, mert mások számára is
fontos vagy! NEKÜNK MINDENKÉPP!

Töltsd ki
Életminőség
Tesztünket

hírlevél feliratkozás